Toidupüramiid

Toidupüramiid

KÖÖGIVILJAD - toorelt, hautatult või keedetult- iga päev vajalikud erinevate vitamiinide, mineraalide ja kiudainete saamiseks. Koguseliselt on köögivilju vaja päevas kõige rohkem.

PUUVILJAD JA MARJAD - annavad vitamiine, taimsete toitainete ja kiire energiaga elujõudu. Hea on ka täismahl.

TERAVILJASAADUSED JA KARTUL - igapäevase energiavajaduse katmiseks asendamatud. Nende kiudained hoiavad kõhu täis ja tugevdavad tervist.

LOOMNE VALK - annab kehale kõiki asendamatuid aminohappeid ja on vajalik rakkude ülesehitamiseks. Samas on loomsetes toiduainetes rohkesti varjatud rasvu. Eelistage väherasvaseid liha- ja piimatooteid.

PIIM JA PIIMASAADUSED - iga päev vajalikud , sest sisaldavad organismile vajalikku kaltsiumi.

ÕLID, RASVAD - vajalikud pisikeses koguses. Tarbida toidu valmistamisel külmpressitud õli, lahjat majoneesi või margariini näiteks salatites, praadimisel või võileivamäärdena.

MAIUSTUSED, ALKOHOL- ka rafineeritud teraviljatooted. Tarbida harva, mitte iga päev.

 

veel figuurisõbralikke nippe ...