UUS! Avasta taas baklažaan

UUS! Avasta taas baklažaan

Baklažaani nimetatakse ka munaviljaks (inglise keels eggplant). Meil on enamasti saadaval sügavlillat värvi ovaalse või pirnitaolise kujuga viljad. Baklažaan on hea vaheldus teistele köögiviljadele. Ta annab vähe energiat (umbes 27 kcal), kuid sisaldab rikkalikult taimseid toitaineid – polüfenoole, nendest eriti aga antotsüaniide ja flavonoide.  Need kõik on tugevad antioksüdandid. Taimsete toitainete ( fütotoitainete)  toimet organismile seostatakse peamiselt vähivastase ning südame-veresoonkonnahaigusi ennetava toimežga. Lilla värvi annavad baklazaanile just antotsüaniidid. Baklažaani viljalihas on ka palju mikroelemente, kaaliumi ning vitamiinidest B6, vähem B1- ja B2-vitamiini. Sellise rikkaliku koostise tõttu on Mehhiko teadlased hakanud valmistama kuivatatud baklažaanist jahu, milles on püütud kõrgväärtuslikke antioküdante säilitada!

Baklažaani ostmisel tee valik:

Ostetud vili püüdke samal päeval toiduks tarvitada. Kui aga mitte, siis säilitage paberkotis külmkapis. Noort baklažaani võib süüa koos koorega, vanemaid vilju aga tuleks koorida, kuna koor võib olla mõrkjas. Valmistamisel arvestage, et õhu käes kaotab viljaliha kiiresti oma värvi, sellepärast viilutage vahetult enne kasutamist. Et eraldada viljalihast liigset vett, parandada maitset ja säilitada värvust, võite puistata baklažaani viiludele soola (võib ka sidrunimahla). Nii saate liigse vee välja nõrutada. Hea on praetud baklazaan, kuid kuna lõigud imavad väga palju rasva, on soovitav kasta need enne praadimist kas munavalge sisse või lahtiklopitud muna ja riivsaia või jahuga üle veeretada.

Kuid baklažaani valmistamiseks on rohkesti erinevaid võimalusi:  kasutada täidetult, gratineeritult, köögiviljaroogades, hautistes (moussaka, ratatouille jne), täidisteks (nt pirukad); teda võib paneerida, küpsetada, grillida, keeta, aurutada, hakkida salatitesse, suppidesse, hoidistesse jne. Kui baklažaani küpsetada tervelt ahjus, tuleb koore sisse torgata augud, et aur saaks välja tungida. Küpsetada 15-25 minutit 180 kraadi juures.

SOOVID TERVISLIKULT KAALUST ALLA VÕTTA? SINU PARIM ABILINE SUVISEL AJAL ON MOBIILISÕBRALIK ONLINE TOIDUPÄEVIK!

 

veel figuurisõbralikke nippe ...